środa, 3 czerwca 2015

Kanapa i totemy.

Dziś pierwsza odsłona z tematyki obrazów, które gdzieś tam w tle zaczynają się pojawiać.
Pierwszy raz o tym obrazie usłyszałam/przeczytałam na blogu Diany Hołod w październiku 2012. Obraz pojawił się na aukcji Allegro i niestety, jak dla mnie sprzedał się zanim w ogóle napadła mnie myśl, aby go licytować. Przyglądałam się od czasu do czasu pracom autora który na Allegro ukrywa się pod nazwą "tycjan100" ale prywatnie nazywa się Dariusz Grajek .


Gdy kompletowałam obrazy do chaty i przeglądałam oferty różnych galerii a także wspomnianego wyżej Allegro - tu chylę czoła przed polskim Allegro, oferta sprzedaży obrazów jest tam bogata jak na mało którym portalu. Czeski odpowiednik Allegro czyli Aukro sprzedaje głównie stare/używane jeśli można użyć takiego określenia w stosunku do obrazów. Rzadko pojawiają się tam obrazy początkujących artystów. Niemiecki e-bay natomiast, mam wrażenie że para się sprzedażą aktów oraz tzw. świętych obrazów i to naprzemiennie. Takie małe sacrum-profanum. Nie przyglądałam się portalom innych państw, tylko krajom ościennym. Tak, że jeśli chodzi o ofertę to jesteśmy w czołówce. A jeśli chodzi o ceny za obrazy to nieskromnie powiem, że TEŻ jesteśmy w czołówce! Moi czescy znajomi początkowo nie wierzyli że za tak małe pieniądze można kupić coś ciekawego, coś wykonanego własnoręcznie, coś oryginalnego.

Ale wróćmy do tematu głównego, bo jak ktoś będzie chciał coś kupić, to sam za pomocą internetu ofkors :) drogę znajdzie.

Obraz "Kanapa i totemy" najwyraźniej miał wielką potrzebę podróżowania, bo ni z tego ni z owego, któregoś pięknego dnia pojawił się na jakiejś baaardzo odległej stronie Allegro. No co było robić? To takie sytuacje, gdy o czymś myślisz, marzysz i potem przychodzi ten właściwy moment i musisz tylko kiwnąć głową. No to kiwnęłam, a raczej kliknęłam i już jest u nas na Moravie.



Teraz zaprzątam sobie tylko głowę myślą: "oprawić czy nie oprawić?" oto jest pytanie. Jak na razie wisi w stanie pierwotnym, źle mu nie jest. Nam z nim też nie :)