piątek, 2 października 2015

Taras w teorii.



 Temat tarasu i ogrodu był i jest nadal tematem rzeką. Ogród zaczyna się jakieś 1 cm za progiem wraz z tarasem obłożonym płytami w kolorze antracytowym ew, jak kto woli w kolorze bazaltu. Płytki są, w związku z dużą różnica poziomów, ułożone na stalowej ramie. 



Taras ma być zacieniony  pergolą z osprzętowaniem. Pergola, będzie przylegać do zachodniej ściany domu i chcemy aby była zbudowana z drewna.
Coś w takim stylu,


fot.pergolati
...ale bez szyby, czy pleksiglasu, za to z markizą zacieniającą.
fot.corradi
W związku z faktem, że ogród w przeciwieństwie do tarasu mamy już w bardzo przyzwoitej wielkości to może w jego tylnej części skusimy się kiedyś na postawienie parasola. Mega mi się podobają te kosmiczne projekty. Mniej mega mi się podobają za to ich ceny :/.
Parasole firmy Umbrosa z Belgii.








Ciekawym rozwiązaniem są też, żagle ogrodowe, a tu cena niektórych nawet nie zabija na miejscu :)


fot.praktikus







Początkowo chcieliśmy mieć na tarasie meble z technorattanu, ale im bliżej kupna mebli tym wizja ta coraz bardziej się oddalała.  Nie żeby mnie drażniło, że wszyscy dookoła mają teraz technorattan, bo to mi zasadniczo nie przeszkadza, ale poprostu te modele które mi się podobają kosztują tyle co nasz cały taras z pergolą do kolokwialnej "kupy" razem wzięte. Może i modele z popularnych sklepów nie są złe, ale jak siadłam na kilku to albo mi się owe modele rozjeżdżały, albo jakość stała pod znakiem zapytania - no "włókno" się rozplatało, albo niewygodne były tzn. wąskie, albo kąt pochylenia oparcia idiotyczny, albo za głębokie bez poduszki a z poduszką zbyt płytkie ehhh. To jednak trzeba przymierzyć. 



link


link
Tak, więc stwierdziliśmy, że nie ma co kombinować i teraz coraz częściej zerkaliśmy w stronę aluminiowych. Niekoniecznie chcieliśmy tam drewniane, leniwi jesteśmy i wizja odswierzania drewna co kilka lat nie przypada mi do gustu. Wystarczy, że pergola będzie drewniana.
link
link

Czas (czyt. na wiosnę) i fantazja pokażą, co wybraliśmy i będziemy mogli wtedy porównać realizacje z planami.