środa, 25 listopada 2015

Piżamowe inspiracje

Witam kochani!

Co u mnie? Nosiłam czapkę, szalik, rękawiczki. Odżywiałam się świetnie. Kiedy ktoś kichał w autobusie, chowałam twarz pod szalikiem. Wystawały mi tylko moje brązowe oczy. Nie zmarzłam, nie przegrzałam się. I co mi po tym…Rozchorowałam się. Mimo, że o życie nie walczyłam to jednak moje plany weekendowe poszły w siną dal. Spędziłam cały dzień pod kołdrą, użalając się nad sobą, a kolejne nad nauką, również użalając się nad losem. W chorobie jestem okropna, to pewne! Przeglądając strony internetowe dotyczące ciepłych piżam, wpadłam na pomysł stworzenia swojej piżamowej WISH-listy. Wow, ale oryginalnie, ale może któraś z Was szuka właśnie piżamowych inspiracji. Przepytałam kilka kobiet i każda mi odpowiedziała, że nie miałaby nic przeciwko, gdyby dostała piżamkę na prezent świąteczny. Taka mała podpowiedź :).


Tak a propos piżam, tutaj krótka historia:


  • swe początki znajduje w Indiach, tutaj noszono ją jako ubiór dzienny,
  • w XVII wieku na drodze wymiany handlowej dociera do Europy,
  • jako strój nocny stosowana dopiero w XX wieku (przez mężczyzn),
  • piżama jest lansowana przez Coco Chanel jako strój plażowy,
  • obecnie- piżama jako ubiór do spania, ale czy tylko?
  • otóż nie, w USA wielu obywateli pragnie powracać do korzeni i nosi ją jako ubiór dzienny (np. do sklepu).


A co możemy znaleźć w popularnych sieciówkach?


ZIMOWE ZESTAWY

Droższa wersja



1. Szlafrok OYSHO 119 zł
2. Koszulka  OYSHO 49, 90 zł
3. Spodnie OYSHO 89,90 zł
4. Skarpetki OYSHO 19,90 zł
5. Butki  OYSHO 99,90 zł


I nieco tańsze odpowiedniki, w podobnej kolorystyce w innych znanych sieciówkach.


1. Szlafrok CROPP 99,99 zł
2. Koszulka H&M 39,90 zł 
3. Spodnie Reserved 59,99 zł
4. Skarpetki CROPP 19,99 zł (2 pary)
5. Butki OYSHO 65,90 zł


MOTYWY DISNEYA

Piżamowa klasyka. :)


1. Spodnie+bluzka OYSHO 119 zł

I uwaga, uwaga, aż o 98 gr droższa wersja prezentuje się następująco:



1. Koszulka House 49,99 zł
2. Spodnie House 69,99 zł 

UWODZICIELSKO




1. Koronkowe Body OYSHO 149 zł
2. Koronkowe Body MANGO 119,90 zł 




1. Koszula nocna OYSHO 149 zł
2. Koszula nocna Reserved 54,99 zł




1. Koszula nocna H&M 99,90 zł
2. Koszula nocna H&M 59,90 zł


PRZYTULNIE


1.  Kombinezon OYSHO 199 zł
2. Maska do spania H&M 29,90 zł
3. Butki H&M 39,90 zł

A JAK MOŻNA TANIEJ?

Dlaczego by nie stworzyć  piżamy samemu? Jeśli robią to za nas firmy odzieżowe, zawsze taki komplet będzie droższy. Większość piżam jest wykonana z dżerseju, bawełny, często z dodatkiem modalu (gwarantuje połysk), a więc z materiałów z których wykonuje się również zwykłe t-shirt'y do użytku codziennego zatem przedstawiam Wam dwa zestawy, znacznie tańsze:




1. Top H&M 19,90 zł
2. Spodenki H&M 29,90 zł
3. Top Orsay 20 zł
4. Spodenki H&M 29,90 zł

A JESZCZE TANIEJ?

Myślę, że ten sposób zna każdy. Wystarczy otworzyć szafę, przeglądnąć koszulki w których nie chodzimy i zaadaptować je na cele domowo/ nocne, jeśli jeszcze się do tego nadają oczywiście. Co więcej, nie ograniczajcie się tylko do popularnych sieciówek, często w supermarketach czy mniejszych sklepach można dorwać piżamy o takiej samej jakości jak te ze znaną metką. Szczególnie teraz zwróćcie uwagę na ciepłe butki w hipermarketach. Właściwie w każdym można znaleźć fajne pluszowe w cenie 20 zł- 50 zł. W Auchan można dorwać fajne w cenie ok. 30 zł, natomiast w Carrefour widziałam butki- pluszaki za ok. 25 zł. To tyle na dziś. :)

Trzymajcie się ciepło i nie chorujcie,

Kasia