wtorek, 24 maja 2016

Lednice- pomysł na weekend

Witajcie!

Dawno mnie tu nie było. Trochę pochłonęły mnie studia magisterskie a trochę życie prywatne. :) Sami na pewno wiecie jak ciężko powrócić do aktywności po dłuższej przerwie, ale jestem! Na zewnątrz piękna pogoda, ciepło, a nawet upał i coraz częściej słyszę pytania znajomych, gdzie się wybieram na wakacje? Dużo osób planuje wyjazd do Chorwacji, więc dziś polecę Wam miejsce, w którym byłam rok temu a które może być przystankiem w drodze do Chorwacji, do Wiednia, czy też nawet do Bratysławy. Przy dobrych wiatrach macie stamtąd ok. 1 godz jazdy do obu ostatnich miast. To też fajny pomysł na spędzenie weekendu. Zobaczcie sami jak przepiękne są Lednice. :)


Lednice znajdują się w Czechach. Upppppsssss, morawacy obrazili by się na mnie, w związku z czym poprawiam się prędziutko i... Lednice znajdują się na Morawie. :D Jest to urokliwe miasteczko, niedaleko granicy z Austrią i Słowacją. Jednak moim zdaniem największą atrakcją nie jest samo miasteczko a neogotycki zamek z dwustuhektarowym parkiem. Tereny są przepięknie zagospodarowane i bardzo zadbane. Zobaczcie sami. :)





Ciekawostką jest to, iż zamek został w 1996 roku wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO.









A poniżej minaret z punktem widokowym.




Przede wszystkim zauroczyły mnie ogrody, taka już jestem, po mamie. :D Miałam również okazję zwiedzać zamek, zresztą nie tylko ja, bo moja rodzinka również. Niestety ja nie jestem wrażliwa na piękno zamkowych wnętrz, więc nie powiem czy polecam czy nie. Dla mnie w każdym zamku jest to samo i mnie to nudzi. Krótkie wtrącenie-mój brat na wspomnienie Lednic powiedział: "Ooo tam taki ładny zamek był z ładnymi wnętrzami..." Od razu widać, że jesteśmy typowym rodzeństwem. :P Jednak wracając do tematu, zainteresowanych odsyłam do strony internetowej, która jest również prowadzona w języku angielskim. Chodźcie tutaj. Ceny biletów za zwiedzanie są w sumie dosyć wysokie bo wynoszą ok. 30 zł/bilet normalny i 20 zł/ bilet ulgowy, przy założeniu, że zwiedzamy z czeskim przewodnikiem. Dlatego jeśli chcecie mieć przewodnika w języku obcym to będzie to koszt ok. 50 zł/bilet normalny i 30 zł/bilet ulgowy. Jednak przepiękne ogrody są darmowe i to jest najlepsza informacja!





Dla chętnych załączam również mapkę z proponowanym przeze mnie dojazdem z Krakowa przy pomocy auta.


Trasa zajmuje około 4h w związku z czym rozsądniejsze było by pozostanie w Lednicach na weekend zamiast podróży powrotnej tego samego dnia. Przeglądając oferty w internecie znalazłam wiele propozycji noclegowych w szerokim zakresie cenowym. Jest w czym wybierać. Niestety nie jestem w stanie niczego polecić, gdyż zatrzymałam się oczywiście u mamy a jednak podróż z Moraw jest krótsza niż z Polski. :P Nocleg nie był potrzebny. 

Jeśli nie macie możliwości dojazdu autem to głowa do góry! Z Krakowa wystarczy dostać się pociągiem do Katowic (ok. 2h), później czeka nas przesiadka w Katowicach do stacji Breclav (ok. 3,5 h). Będąc w Breclav należy wsiąść w autobus (chyba linia 570 i 573- sprawdźcie lepiej) i za 6km jesteśmy już w Lednicach. Brzmi strasznie, ale jako doświadczona w dalekich podróżach pociągiem, dodaje Wam otuchy i nie taki diabeł straszny! :)

Trzymajcie się ciepło i ruszajcie w nieznane!